Spellforce3 gog

Автор serke7771, 05 июля 2020, 11:08:42

« назад - далее »

0 Пользователи и 1 гость просматривают эту тему.

serke7771

Я начал сразу с битв по картам.
Удивительная настройка чистого Wine amd64-nomultilib .
Кинули d3d11.dll и dxgi.dll версии 1.3.2 c сайта https://github.com/doitsujin/dxvk/releases. И играю.
Установщик gog почему-то требовал wine(64bit) c multi.
Игра же  работает на wine(64bit) 4.9 без multi.

https://cloud.mail.ru/public/EiL8/2PMGjvPZo и https://cloud.mail.ru/public/U6D6/SPS8w92dc для gog-установки
https://cloud.mail.ru/public/EiL8/2PMGjvPZo и https://cloud.mail.ru/public/9odU/RWsZeRgDS для gog-игр

Таблица для версии 1.05.1 https://fearlessrevolution.com/threads/9526/
или https://cloud.mail.ru/public/3oEk/2B4PSxe9V
И главное. Контролировать точки аванпостов неуязвимостью построек.(Cheat enige 6.8.3).
Враг истощён. Отвоевал все аванпосты. То есть открыл всю карту этим захватом. Отсюда следует,  что нагрузка возросла.
Сохранёнка лежит по адресу https://cloud.mail.ru/public/3gSj/21DYhP7GP
28.5 fps на gt1030 ddr5 c i3-2100. Gpu загружен на 65%. Проц показал на ядрах 57 %.
https://avatars.mds.yandex.net/get-pdb/3687414/5f68c23d-41b5-4dbb-8717-ffd1d979c157/s1200
при настройках
https://avatars.mds.yandex.net/get-pdb/2744497/5724aacd-e3bd-46cf-befc-9dc15b19c21b/s1200
На 1400х900 тоже было 33 fps.  И это при пониженной частоте видеопамяти с 6000 МHz до 5100 МHz.
Алмазно-каменного голема замочить приятно.
https://avatars.mds.yandex.net/get-pdb/4491031/77246c28-9e1a-450d-8a7f-7d4213d75525/s1200


Но если сравнению подвергнуть с "просто" SpellForce 3, то один раз за игру висяк появляется, когда отряд выделяешь и героя создаёшь на камне телепорте. Жду минуту  отвисания.

И помни о ноутбуках fsf https://tehnoetic.com/laptops/tet-t500. А также о dr. web для debian и 1с для debian. Это же хорошая зарплата системного администратора.

Вот мой config_system.txt
Открыть содержимое (спойлер)

[Display]
// Version of the display configuration settings (we use that to reset your precious settings sometimes)
Version   1
// Whether to start the game in fullscreen or windowed mode
Fullscreen   false
// Whether to hide or show window border in windowed mode
Borderless   false
// Display resolution to use
Resolution   1400   800
// Resolution scale (game will be rendered at the configured resolution times this resolution scale, then scaled back to target resolution)
ResolutionScale   1.000000
// Should the UI be rendered at the scaled or unscaled resolution?
ResolutionScaleAffectsUI   false
// Whether to use FXAA or not
FXAA   true
// Whether to use Depth of Field or not
DepthOfField   false
// Anisotropic filtering factor (0 - 16)
AF   2
// Maximum display refresh rate in Hz
RefreshRate   50
// Whether to use vertical synchronization (set to true to reduce tearing artifacts)
VSync   true
// Whether to use screen space ambient occlusion.
SAO   true
// Display Index.
Output   0
// Graphics Adapter Index.
Adapter   0
// Maximum texture resolution to use. Must be a power of two. (0 = max)
TextureQuality   64
// Environment map quality level (higher value is lower quality, 0 = max)
EnvironmentMapQuality   4
// Water reflection quality level (higher value is lower quality, 1 = max, 0 = disabled)
WaterReflectionQuality   5
// When to unload assets of levels. Preventing assets from being unloaded will drastically decrease loading times when changing
// levels at the cost of a lot of VRAM. Possible values: Always, OnlyLargeLevels, Never (not recommended)
UnloadAssets   Always
// Detail level of grass/small vegetation simulation. Possible values: Off, Wind, WindAndUnits
GrassWobbling   Off
// Wether to spawn rain drop impact effects on water surfaces when it's raining
RainImpacEffects   false
// Whether to use gamma space
UseGammaSpace   false
// Gamma space value
GammaSpace   2.200000
// If true, sRGB or the given gamma space are modified to TV space
UseTVSpaceModifier   false

[Sound_Base]
// Disables all sound
Disabled   false
// Mute sound while the game window is not in focus
MuteWhenUnfocused   true
// Whether to allow remote debug connections from FMOD studio
AllowDebugConnection   false
// Whether to write a detailed log of audio system events
DetailedLog   false
// Maximum number of parallel sound channels to allow
MaxChannels   512

[Sound]
// Individual volume settings (range 0.0 - 1.0)
Volume   Ambient   1.000000
Volume   Buildings   1.000000
Volume   Dialogue   1.000000
Volume   Master   0.066667
Volume   Music   1.000000
Volume   MusicCombat   1.000000
Volume   NotificationVoices   1.000000
Volume   SFX   1.000000
Volume   UI   1.000000
Volume   Voices   1.000000
// Whether units and heroes will give audible feedback when issued a command
CreatureCommandAcknowledgements   true
// Whether heroes will give audible feedback on certain events (ability on cooldown, out of focus, ...)
HeroEventFeedback   true

[Shadow]
// At which distance from the camera shadows may start to be culled
DistanceThreshold   200.000000
// Objects below this height will always be culled after the distance threshold
MinObjectHeight   10.000000
// Offset for the minimum height required to avoid culling, scales with distance from the camera
ObjectHeightOffset   10.000000
// Resolution of the shadow map, value should be a power of 2 (0 to disable shadows)
ShadowMapResolution   512
// Resolution of the shadow maps for ranged lights, value should be a power of 2 (0 to disable shadows)
RangedLightShadowMapResolution   256
// Whether terrain should cast shadows
TerrainShadows   true

[Visual]
// World object detail level (Possible values: Potato, Low, Medium, High, PCMasterRace)
DetailLevel   Low
// Terrain detail level (Possible values: Potato, Low, Medium, High, PCMasterRace)
TerrainQuality   Low

[Misc]
ChangelogTimeStamp   0x000000005edddf4e
OverrideUserDataMigration   false

[Debug_Game]
// Whether to enable fog of war by default
EnableExplorationFog   true
// Whether to include a full copy of the loaded map file in the replay. Useful, but creates huge replay files.
SaveMapToReplay   false
// Disable Quick Save and Quick Load hotkeys to prevent accidentially activating them while debugging.
DisableQuickSaveLoad   false
// Use Pak file?
UsePakFile   false
// Show log output for effect data
EffectLogOutput   false
// Show log output for animation errors/warnings
AnimationLogOutput   false
// Whether to show technical names of objects in tooltips instead of their localized names.
TooltipDebugNames   false
// Whether to show work in progress status of objects in their tooltips.
TooltipWIPState   true
// Whether to simplify spell/perk/condition tooltips. The only real point of turning this off is to showcase how awesome our tooltip simplification system is.
TooltipSimplification   true
// Custom random seed to use for games. Enter 'time' to use the current time as seed.
RandomSeed   0
// Singleplayer game replay save style. minimal: fast, creates small replays; full: very slow, creates huge replays, best for debugging.
SPReplaySaveStyle   minimal
// Whether to hide loot particle effects and outlines.
HideLootEffects   false
// Whether to show the debug map selection in the New Campaign menu.
ShowDebugMapSelection   false

[Debug_Logic]
// Economy speed multiplier (affects production and resource collection speed as well as worker movement speed)
EconomySpeedMultiplier   1
// Whether to allow buildings to be placed instantly without cost (also disables any requirement checks)
FreeBuildings   false
// Whether to perform additional runtime checks in order to detect possible issues with resource flow/allocation
ResourceFlowDebugging   false
// Prevents player controlled heroes from taking damage and losing focus
GodMode   0
// Whether to allow (almost) all creatures to be controlled, disabling most usual checks
AllCreaturesControllable   false
// Whether to allow skills to be unlocked without attribute points
FreeCharacterModification   false
// Whether heroes should spawn at their level spawn points instead of the regular world map entry point
// when entering a level directly from the command line or the campaign debug map selection.
UseDebugHeroSpawnPoints   true
// Whether script log entries should include a trace of the current script callstack.
PrintScriptLogCallstack   true
// Whether descriptions should be reloaded on savegame loading.
ReloadDescriptionsOnLoad   false
// Whether to suppress warnings concerning missing references from articy
SuppressWarnings   false
// Whether to suppress warnings concerning missing data editor entries for articy creatures
SuppressMissingDataEditorWarnings   true
// Interval (in seconds) in which current statistics values will be written to file.
StatisticsDumpInterval   20
// Separator character used in the .csv file output by the statistics dump (depending on your system language, this should probably be either , or ; ).
StatisticsDumpSeparator   ";"

[свернуть]

На карте без битвы с людьми или  лесными эльфами есть 36 fps. Эту карту из 4 соперников Wine тянет.
https://avatars.mds.yandex.net/get-pdb/2368917/3edc37cb-f241-413c-9855-03a0ca4116e3/s1200

Небольшой бой  29 fps. Эту карту из 6 соперников уже  Wine не тянет. Только если всех зверей поубивать, чтобы не ходили кабаны и олени.  И ресурс древесины исчерпать, чтобы лишних шевелений кронами деревьев и елок не было.  Какие-то деревья и елки останутся  для сохранности пейзажа. Тогда нагрузка на процессор уменьшается.  Сохранёнка  и скриншот этого случая  представлена ниже.
https://avatars.mds.yandex.net/get-pdb/2771326/388da1e2-feec-4a2b-bbe6-b35ee65c367b/s1200
https://cloud.mail.ru/public/3hfY/3QiStvbQd

С орками в пустыне 40-50 фпс при 1400х800(выставляется любое разрешение).  Там проблем нет.
Для SpellForce 3: Soul Harvest в папку "Мои документы" нужно для запуска
https://cloud.mail.ru/public/3qnL/ifuyMmMop

SpellForce 3: Fallen God пошёл нормально на 1400х900



Скопировать в папку "Мои доокументы"/My Games/ профиль https://cloud.mail.ru/public/7jo5/MvNiCCC8Y для игры SpellForce 3: Fallen God .
Смутил низкий фпс на главном экране.


я знаю про Debian это
https://yadi.sk/d/DvClza40AyT8ag

serke7771

Цитата: serke7771 от 05 июля 2020, 11:08:42один раз за игру висяк появляется, когда отряд выделяешь
Обновился драйвер до версии 418.152. И висяк исчез. Я думал проблема в версии Wine.
я знаю про Debian это
https://yadi.sk/d/DvClza40AyT8ag

ovskaaevg

3тие Спеллы уже не те, помню отличный 2-й. Всё лучше. Сюжет и геймплей.